Heb je een auto-ongeval, schade aan je wagen of aan je huis? Heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig? Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven. KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je.
Met KBC Mobile of KBC Touch kan je eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)
Hoe een ongeval of schade aangeven?
1. Met onze gratis apps KBC Mobile en KBC Touch
Dat kan op verschillende manieren:
- Tik op het Kate-icoon rechtsboven. Zeg of typ dat je een schadegeval wilt aangeven. Kate helpt je doorheen het proces.
- Tik op het menu ‘Mijn KBC’. Tik op de verzekering die je wilt gebruiken. Vervolgens kun je je schadegeval aangeven.
- Tik op het menu ‘Mijn KBC’, scrol naar onder en tik op de link ‘Alle contacten’. Tik vervolgens op ‘Schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen’.
2. Op je pc of tablet met onze gratis app KBC Touch
Meld je aan in KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.
Welke schade kan je digitaal aangeven?
Al deze schadegevallen kun je aangeven in KBC Mobile en KBC Touch:
- Een hospitalisatie
- Schade in je privésfeer of een ongeval
- Schade aan je woning na bijvoorbeeld brand, wateroverlast of een natuurramp
- Schade aan of pech met je auto, brommer, fiets of andere voertuigen - je kunt de status van je aangifte ook opvolgen in de apps
Hoe verloopt je aangifte?
Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.